понедельник, 18 мая 2020 г.


19  травня

Тема. Урок позакласного читання
1.      Прочитай казку  Ганса Крістіана Андерсена


П'ятеро з одного стручка

П'ять маленьких горошин жили в одному стручку. Вони всі були зелені, і стручок теж зелений, і тому вони були певні, що весь світ зелений, і це було цілком вірно! Стручок ріс, і горошини росли також. Вони добре пристосувались до своєї квартири - сиділи прямісінько в один рядок одна за одною.
Сонце світило на стручок і гріло його, дощ обмивав і робив його чистим. Всередині було дуже затишно - удень світло, уночі - темно, як і повинно бути. Горошини все росли та й росли і все. більше та більше думали,- треба ж було робити що-небудь!
- Чи я назавжди залишусь тут сидіти? - спитала одна.-Так можна й затверднути від довгого сидіння! Мені здається, за нашим житлом є щось особливе. У мене таке передчуття!
Тижні минали. Горошини пожовкли, і стручок теж пожовк.
- Весь світ жовкне,-казали вони,- і це було знову ж таки цілком вірно.
Одного дня горошини почули, як їх щось штовхнуло в ствучку; стручок зірвали людські руки, і горошини потрапили з багатьма своїми товаришами в кишеню.
- Ну, ми швидко будемо на волі! - казали вони і чекали, що буде потім.
- Хотіла б я знати, хто з нас найдалі піде,- сказала найменша горошина.- Ну, це швидко виявиться!
- Хай буде що мусить бути! - промовила найбільша. 
Трах! Стручок лопнув, і всі п'ять горошин викотились на світле сонячне сяйво. Вони лежали на дитячій долоні. Маленький хлопчик міцно тримав їх і казав, що вони саме згодяться для його пугача.
І зразу ж він всунув у нього горошину і вистрілив у повітря.
- Я лечу в далекий світ! Лови мене, хто зможе! - і з цими словами перша горошина зникла.
-Я лечу прямо на сонце!-сказала друга.- Сонце схоже на наш стручок, і це мені подобається! І вона полетіла.
- Поспимо, де не опинимось,- сказали ще дві горошини і .покотились по підлозі. Але й вони потрапили в пугач.
- Хай буде, що буде! - сказала остання, коли нею вистрілили в повітря. Вона залетіла в щілину під вікно однієї кімнатки на горищі,- в м'яку землю і мох.
В кімнаті на горищі жила одна бідна жінка, що вдень ходила чистити грубки, пиляти дрова та робити іншу важку роботу. Вона була сильна і роботяща, але дуже бідна. Дома в кімнатці лежала її єдина донька - підліток, тоненька й худенька.
Вже рік як лежала вона в ліжку і не могла ні видужати, ні вмерти.
- Умре й вона, як її маленька сестричка,- сумувала бідна жінка.
Хвора дівчинка лежала тихо і терпляче цілі довгі дні, поки мати ходила на заробітки.
Була весна, і якось вранці, коли мати збиралася йти, сонячне проміння пробилось крізь крихітне вікно і впало на підлогу. Хвора дівчинка подивилася на вікно.
- Що там зеленіє? - спитала вона.- Он гойдається од вітру!
Мати підійшла до вікна і відкрила одну половину.
- Ах! - сказала мати.- Це маленька горошина, вона випустила маленькі листочки. Як вона сюди в щілинку потрапила? От і в тебе буде маленький садочок під вікном! 
Мати підсунула ліжко хворої дівчинки ближче до вікна, щоб дівчинка могла спостерігати, як росте горошинка, а сама пішла на роботу.
- Мамо, мені здається, я видужую! - сказала дівчинка увечері.- Сонце світило сьогодні мені так тепло! Подивись тільки, як виросла горошина! Я теж видужаю і вийду на сонечко!
- Якби ж то! - сказала мати, хоч сама не вірила цьому.
Проте уткнула коло ніжного зеленого паростка маленьку паличку, щоб його не зламав вітер,- адже він розбудив у її хворої дитинки бадьорі думки. Вона прикріпила до віконної рами ще й шворочку і протягла її до підвіконня, щоб гороху було де витися, коли він полізе вгору. Щодня можна було бачити, як росте горох.
- Подивись! На ньому вже квіти! - мовила жінка одного ранку, і в ній ожила надія, що її хвора дитинка зможе видужати.
Вона згадала, як жваво розмовляла останній час її дочка. - Сьогодні вранці вона навіть сама підвелася, сиділа на ліжку, дивлячись променистими очима на свій садок, що виріс з єдиної горошини.
Через тиждень хвора дівчинка вже змогла вперше простояти більше як годину. Щаслива, грілась вона на теплому сонечку.
Вікно стояло відчинене, і надворі гойдалася- в повному цвіту біло-рожева квітка горошку. Дівчина нахилилась і поцілувала ніжні пелюстки. Цей день був для неї справжнім святом.
А що ж трапилося з іншими горошинами?
Та, що полетіла по всьому світу й так гордо крикнула: «Лови мене, хто зможе!»-упала в ринву. Там клюнув її голуб.
З іншими двома сталось те ж саме, їх з'їв голуб, і цим вони принаймні дали користь.
Але четверта, що хотіла жити на сонці, потрапила в - стічний рівчак і лежала дні й тижні в брудній воді. Вона дуже набубнявіла. 
- О, як чудово я поправилась! - казала вона.- Я мабуть, лопну, бо вже більше випити, я думаю, не може жодна горошина! Я найвизначніша з усіх п'ятьох сестер у стручку!
І рівчак погодився з нею.
А коло вікна кімнатки на горищі стояла дівчинка з променистими очима, щоки її були рум'яні, вона склала ніжні руки над квітами гороху і весело дивилася на білий світ.

Математика
Тема. Повторення вивченого.
1.      Пропоную  попрацювати, переглядаючи відео та виконуючи запропоновані завдання.

2.      Виконай самостійно №1032, 1035. Надішли  для перевірки у Viber!

Українська мова
Тема. Повторення вивченого. 
1.      Повторюємо поняття про однорідні члени речення.

2.      Виконай вправу 3 з відео. Надішли  для перевірки у Viber!
3.      Виконай вправу 363 у підручнику на с.182. Надішли  для перевірки у Viber!



Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Доброго ранку, любі дітки! Доброго ранку Вашим рідним!   Українська мова Тема.   Удосконалюємо навички письма. Спиши текст у зо...